Ang. mitt drömjobb.

Jag vill ha ett stall, där jag köper in unghästar/tillridningshästar som jag rider till. Åker ut och tävlar med som jag sedan ger till ett nytt hem där gränserna inte kan stoppas, där dom får bli ännu bättre - glädja sin nya ryttare. Dock kommer jag ha väldigt svårt att släppa hästarna, men jag tänker på deras framtid - jag ska inte stoppa dom.
Såklart från början kommer jag ha ett jobb vid sidan av och max ha två hästar, tills jag börjar tjäna på det. Jag ska träna och det ska gå runt innan det ''stora'' arbetet börjar.
(Jag vill vara en ryttare som man kan lägga ett förtroende på, och jag vill såklart kunna lägga förtroende på säljaren/ köparen. Det är så lågt inom ridsporten att det är så många som går bakom ryggen och gömmer hästarna. Att man gör fel med mening, dopning är ett bra exempel. Att man inte kan acceptera hästens dåliga sidor och vara elak mot den för det. Varför inte bara träna på det?)
Jag har drömt om detta så länge jag kan minnas, och jag ska nå till det, hur mycket arbete och slit som ens krävs.

Saknar dig gubben ♥

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback