Ang. Gallant

Tänkte skriva lite om min häst förra häst, Gallant Business.
Gallant var en Varmblodig Travare, 15 år och ursnäll, snällare häst fick man leta efter. Jag hade han som min egna i lite mer 1½ år och jag red han till och från sedan 2007.
Många sa att vi var gjorda till varann, att vi var som handen i handsken och det var vi. Jag kände verkligen att det var något speciellt mellan oss och det bandet har jag äldrig kännt mellan mig själv och ett djur innan.
Han älskade skogsritter och hoppning, dressyr var väll inte det bästa kanske ;) Vi tävlade även lite CL, upp till 80 cm men vi red mest 70 cm.
Men han blev sjuk sen, det visade sig att han hade lungödem, hjärtfel och antagligen tumör. Det beslutet var så oehört lätt att säga och tänka men att hjärtat skulle tillåta det var det svåraste jag någonsin gjort ♥

Kommentarer
Amelia

r.i.p <3



2012-04-26 @ 20:42:17




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback