Don 1'a maj

Red i paddocken idag igen eftersom jag planerat det. La upp upphöjda bommar men det gick inget vidare, han flamsade igenom det och bara hade huvudet uppe. Ska ha martingall nästa gång jag rider bommar och dressyr. Han håller på att dra tyglarna ur händerna på mig hela tiden. Jobbade han sedan på volten i skritt och trav, böjde honom och han kändes väldigt lösgord och eftergiven, det är bara att få honom sänka huvudet och nacken och börja arbeta med ryggen. Men det kommer väll senare kanske? ;)
Avslutade med att trava av och skritta av i skogen, men blev en liten galopp också - woops.. DampDon på G igen, haha! ;) Han smachade upp huvudet eftersom jag inte hade någon martingall på honom och eftersom jag lättade handen för att inte dra honom i munnen så dunsade jag i sadlen. Så nästa gång blir det allroundsadel + martingall, då ska jag inte göra något dumt :)

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback