Djurplågeri

Satt inne lite och kollade igenom på DV. Gick in på agrippa, säkert känd av många som har DV. Såg filmer hur dom hade rejs på blöt asfalt, för underhållningens skull. Hur f*n har vi rätt att göra det mot hästarna?! Hur kan det vara kul att se rädda hästar springa på blöt asfalt och halvt slå ihjäl sig?! För det första är det elakt, riktigt jävla elakt att ens komma på tanken, slå hästarna när dom ramlar. Det är ju inte ens deras fel! Och för det andra vad har vi för någon rätt att ens göra så? Tänk någon skulle tvinga dig att springa på pressening med sopa på och piska dig så du får blåmärken för att du halkar. Av alla dom människorna borde det vara någon som reagerade och säga att det är fel fel fel fel.
Hur kan vi människor när vi hoppar hästen hålla i bommen och dra upp den precis innan och ha !!!SPIKAR!!! på bommen för att hästen ska hoppa högre. Klart som f*n att hästen blir osäker och överhoppar, sporrar och spö på det gör det riktigt elakt. Hur dumma i huvudet är vi människor igentligen? Jag skulle aldrig ens kunna göra så med min häst, aldrig!
Med hundarna, hänger upp dom på alla fyra benen och slår dom, så fegt. Varför ska inte hunden har rätt att ge igen, det är bara så fegt. Bara för vi har större ''makt'' än hundarna kan vi göra såhär? Sätta dom ute i trädgården med halsband som växer fast runt halsen, utan mat och vatten. Sälj hunden om du inte har råd att ha den, bättre än att den ska lida!
-
Mina djur kommer alltid få bra med mat och jag gör alltid det bästa jag kan för mina djur. Jag vill alltid det bästa med dom.
Skulle kunna gå och skjuta alla fega idioter..
(Känsliga tittare varnas, jag kunde knappt se det)
Denna satt jag och grät till .

(kolla inte om du är lika känslig som jag! )

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback