Bamba 17'e maj

Red ut och konditionstränade och det var så härligt att sätta gasen i botten och bara ha kul. Tro inte att jag rejsade, men jag gasade på lite och både jag och Bamba tyckte det var så hääärligt!! Har inte bara stått över hästen och kört gärnet på evigheter. Hon blev ju lite trött efter ett tag så då fick hon galoppera lite till, för att träna konditionen som jag skulle idag. Sen fick hon skritta tillbaka + lite till. Red sedan till ett fält där dom planerar granar, där har dom tagit ner lite granar så jag red emellan och hoppade lite - vilka härliga språng! ♥ Det var bara att hänga med, det lag två granar precis jämte varann och jag var nära på att käka gräs så stort hon hoppade ;) Det är så härligt med sånahär turer.
(Har alltid fått rida hästar som bara får travas och galoppera just såhär mycket för dom inte har bra kondis, att slippa tänka på det - såklart inte rejsa en mil - men med måtta lixom. Det gör inget ifall man gör något lite extra. Det är svårt att förklara känslan när man själv inte varit med om det..)
image description
Ska rida henne på söndag igen! :)

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback